Söndag

Ja happ då va den här helgen över.. Bland det största höjdpunkterna på året är nu gjort och nu får vi vänta ännu ett år till nästa gång.. ( ok i November kommer största höjdpunkten )
Igår va vi till Skutbergets Camping i Karlstad på Mastiff Special.. Det var 30 anmälda hundar och 29 kom.. Det va fler där som inte tävlade.. Dagen va helt underbar, och bjöd på många leenden och skratt.. Jag har gosat med massa mastiffer, Mio har funnit kärleken i en valp på 7 månader, Zemlan.. Nellie blev helt galen och skulle leka med alla stora fina pojkar.. Angus vart en klar favorit hos henne och fick hon välja skulle hon flytta hem till Angus.. haha...
Misha kom och sällskapade med oss hela dagen och det va jätte kul att få umgås med dig igen.. Det blir ju inte allt för ofta.. Och efter utställningen åkte vi hem till honom och jhag fick pussa på vovvarna <3

Mio fick Excellent och kom två i unghundklassen.. Hans kritik löd:
Mycket tilltalande helhet, Maskulint välformat huvud, bra uttryck, Litet underbett, Fin hals, Mycket välkroppad med bra proportioner, Goda vinkar, Bra ben och tassar, Kunde vara fastare i armbågarna, Något bakhög i rörelse, Slarvar lite med hasorna, Bra steglängd.

Dommare va Åke Cronander (hade nog aldrig sett en Mastiff innan haha)

I fredags när jag kom hem frågade jag Staffan vad han hade gjort med min sida på sängen.. Det såg ut som att han knölat ned en massa saker där... Ingenting svarar han så då måste jag ju gå och titta vad det e han har gjort.. Sötnosen hade köpt en gravidkudde till mig.. (En kudde som är tyo 150cm lång som man kan krama/lägga benen på)
http://www.shopmania.se/halsa-sakerhet/p-gravidkudde-1527973
Jag sa för nån dag sen att det skulle vara skönt och ha en eftersom jag drar upp benen så mkt och vill ha nått under dom då.. Så han va till baby proffsen och pratade med dom.. Och berättade att jag sov dåligt och då sa dom till han att med den här kudden kommer hon sova bra nu. Och faktis så har jag sovit bättre.. =D Tack älskling.. <3

Här kommer lite bilder på Mio från igår..









Postat av: |-Sara-|

Snygga grabben



Ang gravidkudde så är de perfekt! flera av vännerna som använt de o är kära i de

2011-05-22 @ 10:36:38
URL: http://lunaqueen.blogg.se/
Postat av: Helena

Jädrans vilken snygg kille du har, hunden alltså :o)

Tänk dig att han ska vara på topp vid 4-års ålder, vad ska det bli för raket av detta :O))

2011-05-24 @ 22:31:21
URL: http://helenashundar.blogg.se/
Postat av: Johanna

fin blogg du har sötis! :)

2011-06-08 @ 15:22:55
URL: http://johannabergenstrahle.blogg.se/
Postat av: Astrid

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-13 @ 05:01:48
URL: http://djurförsäkring.net



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback