Ångest.. !

Idag kommer jag skriva lite mer "privat", så ni som inte vill läsa om mitt privatliv kan sluta läsa nu..!!
Japp, den här veckan har verkligen vart ångest laddad.. Allting började på ultraljudet.. Bäbis låg för långt ned för att kunna göra ett fullständigt ultraljud.. Så vi fick en tid att komma tillbaka i vecka 32.. Än så länge va allting frid och fröjd.. När jag kommer hem läser jag pappret jag fick på UL ordentligt.. Och där står det att pga av att moderkakan ligger långt ned i framvägg så måste jag göra om ul.. Och i samband när jag läser det i papprena så läser jag i min nya gravid tidning att man oftast blir snittad när moderkakan ligger långt ned i framvägg.. Och när jag läste det fick jag bara en stor klump i magen.. Jag vill INTE göra snitt... Jag VILL föda normalt, UTAN sprutor och andra mediciner.. Har verkligen peppat och förebertt mig själv på en sån normal förlossning som möjligt..

Dock kan moderkakan flytta sig ända fram till vecka 34 så jag bör ju egentligen inte ha ångest.. Men kan inte låta bli att bli orolig. Jag VILL VILL VILL ha det som jag tänkt mig.. Vill verkligen inte snittas, vill inte bli itryckt massa mediciner .. Jag ska FÖRSÖKA släppa det tills efter nästa ultraljud iaf. Då får vi nog veta exakt hur det kommer bli.. Ska försöka att inte tänka på det så mycket, men det e svårt.. Ni kanske tycker jag e skit löjlig nu.. Men det här är ångestladdat för mig.. Jag är ett kontroll freak och med snitt har jag NOLL kontroll, tror det är det som gör att jag får sån ångest med bara tanken på snitt..

Nej nu ska jag ta en macka, sen ska jag och min finaste fästman åka till Ikea och kolla saker till miraklets rum.. <3

Ha en fin dag alla söta..


Postat av: |-Sara-|

Kram, hoppas verkligen på de bästa

2011-07-01 @ 16:52:01
URL: http://lunaqueen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sötnos!

Förstår att du blir orolig över det som stod.

Dock är det otroligt vanligt att moderkakan ligger i framvägg och i många, många fall så flyttar den på sig så att man kan föda normalt.

Jag förstår också att du är orolig över att göra kejsarsnitt, dom flesta vill inte det och jag kan förstå dom.

Hade jag fått välja så hade jag självklart fött normalt.

Och jag läste mycket om kejsarsnitt innan och många tror att det är farligt men det finns komplikationer med allt och ska inte dra slutsatsen om att det just är kejsarsnitt som är farligt, för det är det inte!

Jag tror såhär, eller jag vet att det kommer vara såhär..

När du får reda på att moderkakan inte har flyttat på sig och dom säger att du måste göra kejsarsnitt, då kommer du nog bara vara glad att du får ditt lilla mirakel iaf!, det spelar ingen roll på vilket sett jag fick mitt mirakel för hon var värd allt på denna jord, och då ingick kejsarsnittet =).

Älskar dig gumman och är sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå glad för eran skull att ni ska få en liten bebis!

Jag vet att allt kommer gå bra! ;)

Puss på dig och lilla bebis!!!

// Hanna

2011-07-04 @ 01:31:33
Postat av: Hanna

jag menade såklart..

OM du får reda på att moderkakan inte har flyttat på sig...

2011-07-04 @ 01:32:55
Postat av: big

Tror inte du behöver oroa dig gumman! Har också hört att den i de allra flesta fall flyttar sig!! Du är så stark!!! Tänker på er =)

2011-08-07 @ 15:41:01
URL: http://bigiboop.blogg.se/
Postat av: Annette Westerlund

Hejsan Madde

Vill bara säga att jag hade en massa funderingar jag med. Mediciner, föda normalt m.m.När jag inte funderade så drömde jag en massa obehagliga saker på nätterna. Men jag kan säga så mycket att när man väl är där på den stora dagen skiter man i allt...Man vill bara att bebisen ska komma ut.... Hur spelar ingen roll. Lycka till och ha en underbar graviditet. Pussa hundarna gubben kan du ge en kram.

2011-08-12 @ 13:26:27



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback