Träning..

Japp, idag har bloggen handlat mycket om träning.. Och det e nog vad det kommer handla mest om nu framöver.. Hundträning av alla dess slag, trick och trix, WP/DW, Lydnad, snart kommer spår, motion, simning och allt annat ni kan tänka er.. Kommer använda bloggen som en träningsdagbok för oss.. Så kan man blicka tillbaka, se framsteg osv..

Idag har jag fortsatt att träna platsläggningen med Mio. Och den har jag ju delat upp i moment så vi har inte kommit så långt ännu.. Just nu klickar vi in att han ska ligga ned med huvudet i backen hela tiden och det går jätte bra.. Han har fattat vinken och lägger ned huvudet och kollar på mig med sina stora fina ögon.. Min duktiga kille.. <3 Sen har jag börjat introducerat apporten för honom.. Änsålänge är det bara lek och han tar apporten med lek och sen släpper han den på komando.. Duktiga killen.. Dock måste han tränas in på att ta apporten på komando för det gör han inte.. Jag måste leka igång honom.. Men han är otroligt duktig och villig.. Blir skit glad när jag tar fram klickern och godis..

Sen tränade jag lite platsläggning med hakan i backen med jumjum och han fattade vinken han med.. På direkten nästan.. Han lägger ned hakan och ligger stilla..

Nellie fick först en lite längre promenad med mig och Mio idag.. Då fick dom rasta och leka.. Hade med mig bollen ut och lekte lite med Nellie och Mio.. Vi va ute kanske 40 minuter och lekte.. Perfekt uppvärmning innan vi skulle ut och dra.. Så när vi kom hem selade jag på henne och sen gick vi ut och drog i 40 minuter.. Hon kämpade på bra och allting går toppen.. Inga tvivel utan frammåt marsch och sen stannar hon omeldelbart när jag säger till.. Jumjum fick följa med när Nellie drog.. Dock fick han leka och rasta då..

Ikväll gick vi till rastgården och lekte, jag och alla tre hundarna.. Sen har vi bara slappat idag.. Passar på att njuta av mina sista dagar hemma.. På måndag börjar jag praktisera på Willys.. Ska bli jätte kul att komma ut och göra nått på dagarna.. Känns så otroligt bra.. =) Och tiderna passar bra med hundarna och Staffans jobb så inte blir det några problem heller..=D Det ser jag fram emot.. =D

En film på Mio när han tränar platsen.. Strunta i att jag e seg med klickern och orden.. Vart lite mycket att lägga in komandot.. haha


En film på när jumjum tränar platsen.. =)

Och så ett kort på jumjum och hans kompis alma.. Inte den bästa kvaliten, men  KÄRLEK!


Och så Mio och hans nyfunne vänn Alma.. <3
Mio tränar, strunta i att jag e seg när ja börjar lägga in komandot.. haha Jumjum tränar.. =D

Postat av: Therese

Det är lika roligt att se hur bra det går för. Ni är så himla duktiga. Kramar

2011-02-17 @ 12:43:44
URL: http://pysselrum.bloggplatsen.se/
Postat av: Anonym

är så glad för att du fick praktik platsen gumman, kommer att finnas bra möjligheter för jobb, skiiit kul!

Kul att träninen går bra för er =), sötnosarna!.

Fina bilderna va med lilla Almisen och Jumjum och Mio.

Puss på dig

2011-02-17 @ 19:45:41



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback