Jumjums operation, BLODIGA BILDER !!

Igår när jag jobbade fick jag ett sms av staffan och han frågade mig ifall det va farligt att en hund har av en tand.. Jag svarade och frågade vad som hänt men vart inge smartare av Staffans svar så jag ringde upp och frågade vad som hänt.. Och han förklarar att JumJum legat och tuggat på ett ben och att staffan hittat blod och sen en tand.. Så jag bad honom att ringa Strömsholm och kolla.. Och dom sa att det inte va någon fara men att kanske en veterinär där vi bodde kunde titta på honom.. Så staffan ringer en veterinär, sen en annan och så ringde han försäkringsbolaget och sen tillbaka till veterinären som vi tillslut bokade en tid. Och vi fick en tid tiiiidigt idag och det är vi riktigt tacksamma för idag. När vi kommer till Djurdoktorn börjar veterinären med en hälsoundersökning.. Först kollade hon hjärta, ögon öron och allmänkondition.. Sen så kollade hon hålet i munnen och sa nått i stil med "ojjj ojj det här såg inte bra ut" .. Hon kollade alla andra tänder och dom såg fina ut.. Sen frågade hon ifall han kanske blivit påkörd av en bil.. Och Nej det har faktis aldrig hänt. Sedan om han kanske fallit från någon högre höjd, och det har han inte heller.. Veterinären kom iaf fram till att skadan i tanden skett för 4 år sen ungefär.. Hon är alldeles säker på att skadan skedde innan Jumjum blev ett år..

Jag lämnade av Jumjum där med gåten i halsen.. Min underbara lilla juvel skulle opereras.. <3 Men Sanna, en underbar vän som jobbar där tog jumjum under sina vingar idag och gjorde hans besök bra. Hon va med honom när han va vaken och var sköterska när han opererades.. Veterinären fick ta bort en större bit av käkbenet för att kunna ta ur roten på tanden.. Och när hon gjort det så uptäcker hon att han hade en jätte infektion över käkbenet.. En jätte infektion som va mycket varig och som nästan gått upp i nosen.. Inte långt ifrån att han hade ett hål från käken upp i nosen.. Så det va riktigt tur att vi åkte in på direkten.. Nu mår han hyfsat bra.. Han piper lite grann men det tror jag är pga av narkosen.. För han ska ha smärtstillande i kroppen som räker minst till i morgon och då får han mer.. Nej här kommer lite bilder på min skatt..

I morse skulle jag försöka ta kort på honom innan han blev "lagad"




Här är kort på röntgen.. Som sköterskan Sanna tagit och mailat till mig.. =)


Det här är roten som dom tagit bort.. Sanna som snällt tagit till mig..


Här är under operationen.. Sanna som varit snäll och tagit till mig..


Jumjum hemma och trött.. <3 Lite blodig stackaren..<3

Somnade skönt framför tv:n väl hemma..


Här ser man vad han blödit och att det runnit ned på nacke/hals.. ( vi sa att vi kunde tvätta honom hemma)


Tycker jag är dryg som fotar.. <3


Stackars liten med bandage som jag knappt fick ta bort.. haha

Postat av: Hanna

Men lilla gubben!!!

Stackars pojk!

Usch vilka läskiga bilder, men skönt att operationen gick bra.

Nu såg han bra ut i munnen, om man jämför med dessa blodiga.

Stackars jummie, pussa honom massor från oss från Uppsala!!!!!!

Puss

2011-02-23 @ 22:55:22
Postat av: ♥ Sara

Men lilla grabben



Tur det har gått bra ♥

2011-02-23 @ 23:06:10
URL: http://lunaqueen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Usch, såg inge trevligt ut :( Måste ha gjort väldigt ont!



Skönt att ni fått opererat nu och att tanden är borta iaf.



Ge JumJum en krya på dig-puss ifrån mig! :)



Kramar!

2011-02-24 @ 01:03:41
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Camilla

Stackars liten. Hoppas att han känner sig piggare snart.

Postat av: Therese

Lilla skrutten då. Hur kunde det bli så här tokigt. Försöker tänka tillbaka och jag kan slå vad om att lillis hade något med det här o göra :)



Skönt att operationen gick bra. Pussa på honom.

2011-02-24 @ 08:58:35
URL: http://pysselrum.bloggplatsen.se/
Postat av: Anna

vad skönt att operatioenen gick bra :)

2011-03-11 @ 11:53:35
URL: http://balthasargizmo.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback