Mio, våran alldeles egna lortgris..

Ja det är precis vad han är.. USCH och FY säger jag bara.. Vi va till mamma idag.. Som bjöd på mat, tackar.. Det va jätte gott.. När vi åt så låg mina två prinsar på altanen med oss och vilade i skuggan... Sen lekte Mio, Staffan och min lillebror med bollar och frisbee's.. Emellanåt så var jumjum med.. Men sen kom grannhunden ut på sin tomt så då fick jumjum va med mig och "mormor" och fixa efterrätten, jordgubbar med grädde.. Det va riktigt gott.. Årets första jordgubbar..=D Sen satte vi oss och mio var kvar ute på gräsmattan och lekte med sin frisbee.. Sen hörde vi honom inte, så staffan kollar.. Och hittar Mio ståendes i komposten och åt.. När han säger till Mio och mio visar sig lite bättre ser vi att han har först har rullat sig i poolens gammla vatten, vattnet som tömmer ut för att göra rent polen.. Och sen hade han lagt sig i komposten och ätit, och rullat.. Kan ju säga att han INTE luktade så gott.. På ca 5 meters håll kände vi hur han stank avlopp.. Behöver jag säga att jag höll på att spy.. Så idag va Mio staffans hund, som staffan fick koppla så vi kunde ta fram slangen och duscha av, så fick det bli schampoonering så han luktade lite godare.. Sen vart han ren och kopplad.. haha

Hade inte med kameran, så dom två första bilderna är med min mobilkamera.. Resten har mamma och min låtsaspappa tagit.. haha

En stolt Mastiff valp.. haha








Sen vart det dusch och shamponering..


Lillebror shampoonerar Mio... Mio bara njuter av all massage..




Det var dagens bravader med Mio.. haha.. Inte ens hundarna ville gå nära Mio, mammas pudlar och jumjum höll sig på behörigt avstånd...


Postat av: Lotta

Usch och fy xD Tarox är en hejjare på att hitta massa äckel att rulla sig i han också ;)

2010-05-31 @ 20:46:41
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hahahaha!!!! Shit vad rolig han är. Verkligen ett mat monster. Vill inte ens tänka mig hur han luktade... ;) De har sina ideér, och så läste jag visst om täcket igår. Och Jumjum söt!!



Kram från oss här hemma!!

2010-05-31 @ 20:48:22
Postat av: Sara

haha förståligt!

Men söt är man ändå :)

2010-05-31 @ 21:01:22
URL: http://lunaqueen.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha såå rolig han är, förstår dock att lukten inte var så trevlig.

Åh va fina bilderna va från utställningen, han fick ju jättebra kritik!!! glad

Roligt att du kommer igång med bloggen igen, ska komma från en som aldrig bloggar hahaha.

PUSSSSS på er alla från oss!

2010-05-31 @ 21:12:28
Postat av: Hanna

jag igen, det var jag som skrev tidigare men mitt namn försvann :S

puss

2010-05-31 @ 21:13:06
URL: http://ettvardagsliv.blogg.se/
Postat av: Helena Frödin

Hej,

Visst är hundarna härliga, gillar allt som luktar skit. Otroligt vad fina bilder ni tar :O)

Hälsningar från Helena,Leffe, Angus & Urax

2010-06-01 @ 19:50:56
URL: http://helenashundar.blogg.se/
Postat av: Carina Grandin

Grattis att ni fick snusk Nisse, men ni valde honom själva, Thyra halvsyster rullar sig i allt. Släkt drag

2010-06-01 @ 22:48:50
URL: http://komandorans.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback