Hej hej..

Då var det en ny dag då.. Idag ska jag plugga, träna hundarna och bara må gott tänkte jag, vilket innebär god men nyttig mat.. 2 av 3 hundar sover för tillfället.. Tänkte skirva om hur Europa Mästerskapen gick...

När vi kom fram till Jönköping i Lördags så vart vi tvunga att gå och väga in oss på direkten, JumJum slutade på 30,4 kg.. Helt okej enligt mig, men jag trodde han skulle bli bland dom minsta i hans viktklass, men ack så fel jag hade, han vart näst störst.. haha.. Sen vart det veterinär besiktning, de delen gillar inte jumjum med tävlingar, för då klämmer veterinären på hans tassar.. Men jumjum gillade den här veterinären mycket så det va inga problem alls.. =) Han va frisk som en nötkärna.. Nu va klockan kanske 08,45 och det började från lätt viktarna till tungviktarna, så det vart en lååång väntan förmig och jumjum.. Men när det väl var dax att tävl så var jumjum pigg och alert.. Han gick in och började på ca 500 kg och drog på som ingenting min pärla.. =) Det hela slutade på 1076 kg och där tackade vi för oss för han kämpade på fint, jobbade in i det sista och det är så jag vill att han ska göra.. Så då va jag nöjd och vi slutade på en tredje placering.. Min duktiga kille..

En kort sumering av året, han vart två på svenska mästerskapen, trea på Europa mästerskapen, på sommar campen kom han etta och vart bästa tungvikts hunden, i örebro kom han tvåa.. Med andra ord kan jag säga att jag är nöjd med tävlingsåret..

Här kommer lite bilder på mina guldklimpar..!! Jumjum






Nellie drar.. =)










Postat av: jessica olsson

vad kul att det har gått så bra för er :D grattis:) förstår att du är stolt äver dina vovvar <3

2009-09-28 @ 15:10:30
URL: http://lillagrodis.blogspot.com
Postat av: Suzzie

Han är ju bara för duktig allas våran Jumjum <3



Å finaste Nelliegummsan <3

2009-09-28 @ 15:17:42
URL: http://armon.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback